tisdag 31 mars 2015

Lapptäcken - lapptäcken - lapptäcken!

Jag syr lapptäcken av allt. Det som är viktigt att tänka på är att allt är tvättat flera gånger, så det inte krymper eller färgar av sig när du tvättar det. Nu ska du helst inte tvätta det ofta, men ibland kan man vara tvungen...
Nedan har jag sytt ett täcke sensomriga toner. Varje lapptäcke kräver mellan 500 och 5000 tygbitar som klipps för hand och sys ihop.

Jag syr på beställning, men jag har lång väntetid, så om du tänker dig en dopgåva till ditt barnbarn, ett bröllopstäcke eller en femtioårs-present - var ute i god tid! Hör av dig om du är intresserad.

Ett mindre lapptäcke - kanske klippt i tyger från dina egna gömmor - är urtjusigt att hänga på väggen som bonad. /Seija B

Här har jag sytt i röda och gröna toner med blommiga instick. /Seija B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar